iAd

iAd, czyli mobilna platforma reklamowa od Apple ma swój debiut. Dostępna jest ona pod iPhone, iPod touch oraz iPad. Zgodnie z planem premiera aplikacji odbyła się w czwartek 1. lipca na iOS 4. Jest dokładnie tak, jak Steve Jobs mówił podczas Worldwide Developers Conference w zeszłym miesiącu. Zgodnie z obietnicą po kliknięciu w reklamę otwiera się nowe okno i na całe szczęście nie zostajemy skierowani do witryny sieci web.

Jest to dla firmy duże wyzwanie, a także konkurencja dla firmy Google, która działa w tym segmencie bardzo prężnie (AdMob). Prawdopodobnie za pierwsze reklamy Apple zainkasowało już około miliona dolarów. Najbardziej znane firmy biorące udział w tym przedsięwzięciu to: Walt Disney, Nissan, Citigroup, Unilever, AT&T, Chanel, General Electric, Liberty Mutual Insurance, State Farm Mutual Automobile Insurance, Geico, Campbell Soup, Sears Holdings, J.C. Penney, Target, Best Buy, DirecTV oraz Turner Broadcasting. Do końca roku 2010 system ma przynieść zyski rzędu 60. milionów dolarów.

Steve Jobs otwarcie mówi, iż głównym przeznaczeniem iAd jest chęć wspomożenia deweloperów, którym przyświecają idee tworzenia darmowych aplikacji na produkty Apple.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...