Inwigilacja iTunes

Apple wykorzystuje ogromną bazę danych ponad 150. milionów osób, które posiadają konta w iTunes. Wszystko to, aby pomóc swojej nowej aplikacji iAd (o której pisaliśmy już tutaj) w wykierowaniu odpowiednich reklam do odpowiednich ludzi. Apple ma informacje, co pobrałeś, kiedy to zrobiłeś, ile czasu spędzasz na ściąganiu i korzystaniu z danych aplikacji, a także czego nie lubisz i co usunąłeś. Są to bardzo ważne informacje dla reklamodawców, dzięki którym łatwiej dobiorą reklamy dla indywidualnych potrzeb konsumenta i bardziej trafią w jego gust. Nie trzeba chyba pisać, iż dzięki temu zyski deweloperów będą większe. Jeśli dajmy na to ktoś pobrał muzyczną aplikację, to zapewne dostanie oferty reklamowe dotyczące sfery muzycznej.

Steve Jobs wciąż podkreśla, że głównym celem projektu iAd mają być tańsze, a w przyszłości także zupełnie bezpłatne aplikacje. Mówił on także, iż założeniem tego pomysłu jest mieć około miliarda wyświetlonych reklam każdego dnia. Apple przeznacza 60% ze sprzedaży reklam na tworzenie nowych aplikacji. Pozostała część zostanie w Cupertino.

Tak, czy inaczej pewne jest, że gdy chociaż raz dokonało się zakupu muzyki bądź aplikacji w sklepie App Store poprzez iTunes to nasze dane z pewnością zostaną lub zostały wykorzystane w celach marketingowych przez twórców i pracowników projektu iAd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...